25 faktai apie filmo "Krikštatėvis" kūrimą, kurių niekada nežinojote: arklio galva buvo tikra

Ši organizuoto nusikalstamumo drama ir du jos tęsiniai turi daug istorijos.

1 "Paramount" nusipirko teises į knygą dar nebaigus jos rašyti.

"Paramount" gamybos viceprezidentas Peteris Bartas nusipirko 1969 m. romano "Krikštatėvis" teises likus dvejiems metams iki knygos pasirodymo arba iki jos užbaigimo. Vadovas buvo girdėjęs, kad autorius Mario Puzo rengia knygą apie mafiją, ir, manydamas, kad ji turi potencialo, nusipirko ją, kai ji tebuvo tik apybraiža.

Sandoris, kuris yra dramatizuotas naujausiame "Paramount+" seriale apie "Krikštatėvio" kūrimą "The Offer", buvo 12 500 JAV dolerių už knygos pasirinkimo sandorį ir dar 80 000 JAV dolerių, jei filmas būtų sukurtas. Pranešama, kad Puzo sutiko iš dalies dėl to, kad turėjo skolų už lošimus, kurias reikėjo grąžinti.

2 Knyga tapo rekordiniu bestseleriu.

Puzo "Krikštatėvis" sulaukė didžiulės sėkmės, kai pasirodė 1969 m. Daugiau nei metus ji buvo bestselerių sąraše, o per pirmuosius dvejus išleidimo metus buvo parduota devyni milijonai egzempliorių.

Dabar tai viena iš geriausiai parduodamų visų laikų grožinės literatūros knygų, kurios parduota daugiau nei 21 milijonas egzempliorių. Ji taip pat paskatino išleisti visą knygų seriją.

3 Daugybė žmonių per filmavimą beveik buvo atleisti iš darbo.

F. Coppola nebuvo pirmasis "Paramount" pasirinkimas režisuoti šį filmą ir vos nebuvo atleistas filmavimo metu, kai studijos vadovams nepatiko, kaip atrodė kai kurios ankstyvosios scenos.

Režisierius ėmėsi prevencinių veiksmų ir atleido režisieriaus asistentą bei kitus potencialius grasintojus ar išdavikus. Tada jis perfilmavo scenas, kurios nepatiko bosams, taip užsitikrindamas, kad būtent jis išliks iki gamybos pabaigos.

Al Pacino taip pat nebuvo pirmasis studijos pasirinkimas (jie norėjo Roberto Redfordo), ir jis taip pat vos negavo kirvio. Laikraščiui "The Washington Post" jis pasakojo, kad vos nebuvo atleistas tris kartus.

4 "Krikštatėvio" galėjome ir neišvysti.

Paramount nerimavo, kad "Krikštatėvį" paversti periodiniu kūriniu kainuos brangiau nei jį perkelti į tuometines 7-ojo dešimtmečio dienas. Coppola įtikino juos išleisti papildomų pinigų, ir galutinis filmas apima 1945-1955 m. dešimtmetį.

5 Frankas Sinatra nekentė "Krikštatėvio".

Johnny Fontaine'as, dainininko personažas, už savo karjeros sėkmę dėkingas mafijai, buvo sukurtas pagal Franką Sinatrą, nes buvo įtarimų, kad Ol' Blue Eyes turi ryšių su organizuotu nusikalstamumu.

Sinatra susipyko su Puzo, kuris taip pat buvo vienas iš scenarijaus autorių, o dainininkas Alas Martino, filme vaidinęs Fontaine'ą, sakė, kad sulaukė grasinimų, įspėjančių jį nevaidinti šio vaidmens.

6 Per atranką Brando į skruostus įsidėjo medvilnės.

Brando nebuvo pirmasis "Paramount" pasirinkimas Dono Korleonės vaidmeniui, nes jie baiminosi, kad jis kels problemų filmavimo aikštelėje. Tačiau Coppola norėjo jo ir padėjo jam gauti vaidmenį, nufilmavęs perklausos juostą.

Brando norėjo, kad Korleonė atrodytų "kaip buldogas", todėl, norėdamas išgauti tokį efektą, perklausoje skruostus ištepė vatos kamuoliukais. Nepaisant paplitusios nuomonės, filmuodamasis jis to paties nedarė. Odontologas pagamino jam specialų burnos protezą, kurį turėjo nešioti.

7 Garsusis Dono Korleonės katinas iš tikrųjų buvo benamis.

Garsusis katinas, sėdintis ir murkiantis Dono Korleonės glėbyje filmo "Krikštatėvis" įžanginėje scenoje, nebuvo įtrauktas į scenarijų. Iš tikrųjų katė buvo benamė, kuri atsitiktinai užklydo į filmavimo aikštelę, ir Coppola nusprendė, kad tai galėtų būti graži detalė.

Jis įkišo ją Brando į glėbį, akivaizdžiai katino pasitenkinimui - ji taip garsiai murkė, kad jie nerimavo, jog galutinėje filmuotoje medžiagoje negalės girdėti dialogo.

8 Brando skaitė savo replikas iš replikų kortelių (ne veltui).

Brando gavo "Oskarą" už vaidmenį filme "Krikštatėvis", nors liūdnai pagarsėjo naudodamasis replikų kortelėmis, o ne mokėdamas visas savo replikas atmintinai.

Jis sakė, kad taip elgėsi ne todėl, kad tingėjo jų mokytis, o todėl, kad jam patiko spontaniškumas, atsirandantis matant savo replikas tada, kai jas reikia pasakyti, nes realiame gyvenime žmonės nėra linkę repetuoti ir žinoti visko, ką sakys, prieš tai, kai tai pasakys.

9 Lukos Brasi klaidos kalbant su Donu buvo tikros.

Lenny Montana buvo paskirtas vaidinti Korleonės egzekutorių Luką Brasi, nors buvo profesionalus imtynininkas, o ne aktorius. Dėl savo nepatyrimo jis suklupo ir suklydo Brando akivaizdoje, kai jo personažas turėjo atiduoti pagarbą.

Užuot iš naujo filmavusi sceną, Coppola pridėjo naują sceną, kurioje Brasi nervingai repetuoja, ką pasakys - tai detalė, rodanti, kad net ir stambus vyrukas yra įbaugintas boso.

10 Arklio galva buvo tikra.

Nupjauta arklio galva, šalia kurios atsibunda Holivudo prodiuseris Džekas Volcas (Džonas Marlis) - akivaizdi Korleonų grėsmė - nebuvo rekvizitas, nes Coppolai nepatiko, kaip jos atrodo.

Vietoj to jis surado arklį, panašų į Woltzo vertinamą eržilą, kurį jau buvo numatyta paskersti šunų ėdalo gamykloje. Jis liepė atsiųsti galvą, kai nužudys arklį, ir ji atkeliavo dėžėje, pilnoje sauso ledo.

11 Sonio Korleonės mirties scena buvo brangiausia visame filme.

Karštakošis vyriausiasis sūnus Sonis, kurį suvaidino Jamesas Caanas, sulaukia šiurpios pabaigos, kai jį automobilyje nušauna konkuruojanti šeima Joneso paplūdimio greitkelyje.

Šios scenos nufilmuoti kainavo 100 000 dolerių - nemažą dalį viso 6 milijonų dolerių biudžeto. Caanas dėvėjo 127 kraujo pripildytas sprogstamąsias skeveldras, o automobilyje "Lincoln Continental" buvo išgręžta 200 skeveldrų. Visos jos sprogo imituojant mirtiną šūvių krušą.

12 "Palik ginklą, pasiimk kanoli" buvo improvizuota.

Viena iš garsiausių šio labai gerai cituojamo filmo replikų buvo improvizacija, nes ir knygoje, ir scenarijuje Klemensa, vienas iš Korleonų egzekutorių, tiesiog sako "palikite ginklą".

Aktorius Ričardas Kastelanas (Richard Castellano) pridūrė "pasiimk kanoli", pasiūlius jo žmonai ir bendrapavardžiui Ardeliui Šeridanui (Ardell Sheridan), kuris tai sugalvojo norėdamas paminėti ankstesnę sceną, kurioje Klemensos prašoma pasiimti desertą.

13 Castellano buvo geriausiai apmokamas asmuo filme.

Kastelano - ne Brando, Pacino ar Caanas - gavo didžiausią atlyginimą iš visų originaliojo "Krikštatėvio" aktorių. Dėl jo atlyginimo reikalavimų - kartu su prašymu, kad Šeridanas parašytų Klemenso dialogą - jo personažas buvo išbrauktas iš filmo tęsinio.

14 Apelsinai turėjo praskaidrinti tamsų filmą, o ne pranašauti mirtį.

Filme "Krikštatėvis" daug apelsinų, o kritikai ir gerbėjai pastebėjo, kad jie paprastai pasirodo prieš smurto atvejus, todėl gali būti, kad jie pranašauja mirtį. Tačiau tai nebuvo pirminis sumanymas.

Scenografas Deanas Tavoularis tiesiog nusprendė įtraukti apelsinus, nes citrusiniai vaisiai suteikė ryškios, kontrastingos spalvos pliūpsnį filmui, kuris kitu atveju buvo labai tamsus.

15 Filmo garso takelis buvo nominuotas "Oskarui", bet vėliau diskvalifikuotas.

Kultinė Nino Rotos muzika filmui "Krikštatėvis" buvo nominuota "Oskarui". Tačiau ji buvo diskvalifikuota paaiškėjus, kad dalis muzikos iš pradžių buvo sukurta 1958 m. italų komedijai "Fortunella".

16 Žodis "mafija" filme "Krikštatėvis" nėra vartojamas.

Nepaisant filmo temos, "Krikštatėvyje" žodis "mafija" nė karto nebuvo ištartas. 1971 m., prieš prasidedant filmavimui, Italų ir amerikiečių pilietinių teisių lyga pradėjo kampaniją, prašydama prodiuserių neįtraukti šio žodžio į filmą. (Šiai kampanijai vadovavo žmogus, kurio tėvas buvo susijęs su organizuotu nusikalstamumu).

17 Coppola iš pradžių nenorėjo režisuoti II dalies.

Iš pradžių Coppola nebuvo suinteresuotas režisuoti 1974 m. tęsinio. Jis pasiūlė Martiną Scorsese, kuris tuo metu buvo pradedantis režisierius, Coppolos nuomone, buvo "toks natūralus". Vis dėlto jis nusileido ir galiausiai pats režisavo antrąją dalį.

18 Coppola norėjo, kad Brando vaidintų jauną Vito Korleonės versiją.

Iš pradžių Koppola norėjo, kad Brando, kuriam tuo metu buvo 49 metai, II dalies retrospektyvinėse scenose vaidintų 25 metų Vitą Korleonę. Jis net siuntė laiškus Brando, siūlydamas jam pakartoti vaidmenį. Tačiau jis atsisakė, ir vaidmenį gavo 30-metis De Niro.

19 De Niro dalyvavo atrankoje vaidinti Sonį pirmajame "Krikštatėvyje".

Septintojo dešimtmečio pradžioje De Niro dar tik pradėjo aktoriaus karjerą ir dalyvavo atrankoje vaidinti Sonį Korleonę pirmajame "Krikštatėvyje". Galiausiai vaidmuo atiteko Caanui, tačiau Coppola akivaizdžiai prisiminė De Niro darbą.

20 Brando ir De Niro yra vieninteliai aktoriai, laimėję "Oskarą" už to paties personažo vaidmenį.

Du aktoriai laimėjo "Oskarus" už Vito Korleonės vaidmenį: Brando laimėjo geriausio aktoriaus "Oskarą" už "Krikštatėvį", o De Niro - už antrosios dalies antraplanį vaidmenį.

Mažiau nei tuzinas aktorių porų yra gavę nominacijas už to paties personažo suvaidinimą, ir tik Heathas Ledgeris ir Joaquinas Phoenixas, suvaidinę skirtingas Džokerio versijas, taip pat yra laimėję.

21 Laivas, kuriuo jaunasis Vitas Korleonė plaukia į Ameriką, dabar yra restoranas Filadelfijoje.

Laivo, kuriuo Vitas išplaukia į Ameriką, istorija yra laukinė labiau nei bet kokio filmo "Krikštatėvis". Iš pradžių 1904 m. Škotijoje pastatytas modernus aukštuminis laivas Pirmojo pasaulinio karo metais buvo konfiskuotas JAV ir pirmosios damos Editos Vilson pervadintas "Moshulu" pagal Amerikos indėnų gentį.

Trečiajame dešimtmetyje laivą nusipirko Suomija, o per Antrąjį pasaulinį karą jį užgrobė nacių piratai. Ketvirtojo dešimtmečio pabaigoje suomiai jį susigrąžino, o 1974 m. jį nusipirko JAV, po to jis pasirodė filme "Krikštatėvis" (The Godfather Part II). Šiuo metu jis yra plaukiojantis restoranas Filadelfijoje.

22 "Krikštatėvis II dalis" buvo vienas paskutiniųjų nespalvotų filmų.

Krikštatėviui II daliai priklauso garbė būti vienu iš paskutinių didelių filmų, sukurtų naudojant "Technicolor" filmavimo procesą, nes 7-ajame dešimtmetyje ryškus dažų spausdinimo metodas užleido vietą kitiems.

23 Coppola nenorėjo kurti "Krikštatėvio III dalies".

Režisierius prisipažino, kad nenorėjo kurti II dalies, o ką jau kalbėti apie III dalį. Tačiau jis sutiko režisuoti tęsinius, nes jam reikėjo pagalbos "išlipti iš finansinės duobės".

24 Duvalis buvo išbrauktas iš III dalies dėl atlyginimo.

Vienas pagrindinių personažų, kuris išgyveno iki II dalies pabaigos, bet nepasirodė III dalyje, buvo Duvall'o vaidinamas Tomas Hagenas, įtėvis Korleonės šeimoje ir ištikimas jų konsiglierius. Aktorius nusprendė negrįžti į trečiąjį filmą dėl ginčų dėl atlyginimo.

"Pasakiau, kad lengvai dirbsiu, jei Al Pacino sumokės dvigubai daugiau nei man, viskas bus gerai. Bet ne tris ar keturis kartus, ką jie ir padarė", - 2004 m. CBS sakė Duvalis.

25 Winona Ryder beveik suvaidino Mariją Korleonę.

Coppola susilaukė daug kritikos dėl savo sprendimo vaidinti Mariją Korleonę III dalyje savo dukrai Sofijai Coppola. Tačiau tai nebuvo pirminis planas. Iš pradžių šiam vaidmeniui buvo paskirta kylanti ir perspektyvi aktorė Winona Ryder, kuri net keliavo į filmavimo vietą.

Tačiau ji pasitraukė dėl išsekimo ir kitų problemų, susijusių su sparčiai augančia karjera. (1990 m. "Vanity Fair" straipsnyje jos situacija apibūdinama kaip "nervų kolapsas".) Būsimoji apdovanojimų pelniusi režisierė Sofija, kuri perskaitė vaidmenį per repeticijas, kol Ryder buvo užsiėmusi kito filmo užbaigimu, įsitraukė į darbą.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder